honey

honey

Tuesday 11 October 2011

cerita pakngah dan wan

Sbnarnya lately mls sesangat nk tulis2 ni, ni sumer sbb workload kat opis yg mmbuatkan aku memakukan diri depan pc selama lebih 8 jam..letih oi..balik keje rempuh jem lak..bleh sasau lama2..mintak simpang.

Mmm...lastweek Friday 7th Oct family pakngah dari Perlis dth KL and menginap kat umah aku 2 mlm smpai ke Ahad..sbbnye pakngah nk ke Mekah sabtu tu..so kene antar pakngah ke Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya, then diorg akan pegi ramai2 ikut team Tabung haji ke KLIA seterusnya flight kul 1 am...

Family pakngah smpai KL da lewat ptg Jumaat, aku kene guide diorg ke umah. Tersesat la plak smpai 2 jam baru jmpa diorg. kes bermula setelah kazen aku yg drive tu terilap jalan. Padahal jalan Duta n opis aku tak jauh sgt dah..smpai ke IKEA kami saling mencari huhuuu...apaa daa..aku ngan encit Garmin pon terkial2 tak jumpa diorg..poning den..Lepas jumpa tu terus pecut ke Ampang..bukan ke umah aku terus, tapi ke kedai makan la dulu..LAPAU OK!

Selosai mkn, balik la ke umah..masing2 penat sgt..penuh naza citra diorg tu..semua 7 org..heheh..penuh umah i..hakikatnya aku mmg suka org dtg tambah2 aku sunyi lastweek hubby asik sibuk ngan convo UniKLnye itu..

Esoknye, kitorang lepak umah je smpai tghari..nk anto pakngah ke kelana jaya kul 2 camtu..aku masak simple2 aje..kari kepala ikan, sayo campo, aym gorg..tu aje..tgh2 masak area kul 11 tu, terima panggilan dari kmpg, wan meninggal..sedih sampai terstop masak..pakngah lagi la terasa sbb dia nk pi Mekah mlm tu, ayah plak meninggal..pakngah tu abang kepada arwah abah aku..tahun ni aku kehilangan 2 lelaki penting sgt dlm hidup aku..abah pergi pada tanggal 1 April 2011...wan pulak 8 Okt...berselang 6 bulan..sedihnya...Wan meninggal tgh tido..mudahnya..wan mmg org baik..sgt rapat dgn cucu2..byk sgt kenangan dgn dia..aku cari2 pic dia dlm lappy, takde plak..alahai..

Lepas antar pakngah, aku temankan  sepupu2 aku beli brg skit kat masjid India..diorg borong telekung n kain sut..kazen aku baru nk bukak butik kat Perlis..so tgh penuhkan barang dlm kedai..serius dpt harga murah gila kat masjid india kalau beli byk2..telekung bleh dpt dlm 33rgt je..kain sedap, sulam pon cantik..kain sut pon dpt bawah 30rgt.kalau nk beli sepasang je 60 ++..best gak bisnes ni..aku yg umah 15 min ke jalan tar pon tak tingat nk bukak bisnes cam kazen aku. sebabnya?? hahah aku mmg benci berniaga ok..tambah2 manusia liat bayar utang..bukannya mau nk beli cash..bikin aku panas je nnti..makan gaji sudah.. :p

Shopping smpai mlm..esok paginya..aku wat bekpes simple gak..mee goreng aje..makngah n anak2 nk alik ke Perlis dah..so aku guide diorg smpai ke Tol Duta..pastu aku cau alik umah..home alone..bertemankan buah2 tempatan yg makngah n family bawak dari perlis utk aku n hubby..thanks sgt..ade jambu batu n serbuk asam, ade pekasam, ade limau bali, ada mempelam, ada bahulu, ade kuih muih tradisi skit..penuh gak la peti ais aku yg slalu kekosongan tu..heee..tu la saja cerita weekend aku..seronok aku menumpang kasih dari sdara mara yg dtg..maklumla mak jauh..abah dh takdak... :( sedih kan korang? tolongla simpati kat aku.. okla smpai sini dulu..nk terkehel dh tulang jari ni..bubye!

pekasam ni sgt sedap, thanks makngah...

jambu kegemaran ku :D

No comments:

Post a Comment

:)