honey

honey

Saturday 29 October 2011

Pasar & Tesco

Good Morning!!!

Wah awalnya aku tulis blog ari ni. Slalunya wiken bgn lambat..time2 ni baru bgn biasanya..Seawal 6am di pagi Sabtu nan indah ini, hubby dah kejut aku.."Yang yang..bgn smbhyg Subuh..." aku pejam2 lagi..laki aku asik cakap "bangunla bangunla"..heheh apa punya bini niii...aku pon bgn la..abg mandi awal sbb japlagi dia nk gi kursus lagi..sambungan kursus lastweek kat Kajang..today last day course..huhu asik kene tinggal je...

Lepas dua2 selesai solat Subuh..aku gi dapo nak buat bekpes kat bubu cyg tu..ade roti aje..nk wat roti telur..tgk jam kul 6.15..awal lagi..tido dululah..hehhe..tgh2 golek2 tu abg ajak gi Pasar Basah yg dekat je ngan umah kitorg.."Abg, syg x nak mandi takpe x? Sejukkkk.." aku buat alasan sejuk padahal weekday bleh plak aku bersiram awal pagi..saje malas.. :p "Ikutlah.." tu je mmpu abg ckp..hehheh..lpas2 siap2 kitorg pon gerak ke pasar..kejap je smpai...org tak ramai lagi..blum kul 7 pon lg..slalu aku g pasar kul 9 lebey..mmg ramai..pepagi buta ni banyak brg lagi..byk pilihan..

Kitorg beli daging, ikan, ayam, sayur pucuk paku, santan, kunyit..tu aje..tu pon dekat 50rgt melayang..pasar mmg la mahal sbb brg2 fresh..daging tempatan lak tu baru sembelih..sekilo RM22..usai membeli, abg ajak bekfes kat area pasar tu..aku amik nasik lemak, abg roti canai..dua2 minum teh tarik..pastu balik umah...


Smpai je kat umah, abg terus siap2 nk g kursus, start kul 8:30..ari ni abg guna Waja aku..dia ckp nk service after kursus..lepas abg gi, aku pon bersilat basuh ayam, ikan, potong daging siap2...cuci semua..masuk tupperware and storage dlm freezer..beku takpe tahan lama skit..masak lambat skit lah..abg alik petang..ingat nk wat masak lemak pucuk paku nk kasi jiran skit..pinggan dia aku blom pulangkan hehe..biasala idup berjiran ni slalu tukar2 juadah..sampai lupa nk pulangkan pinggan..



Last Wednesday cuti Deepavali aku gi Tesco Extra Cheras beli brg2 dapo..memula g Tesco Ampang tp brg2 mcm x meriah aje..bertukar ke Cheras lak..last weekend tak gi beli brg pon..agak banyak gak kitorg borong..yg banyaknya brg2 kegunaan dlm umah..stok2 brg makan adela jugak...kalau tgkkan troli tu rasa mcm RM3++..tapi bila bayar cuma RM247.++ aje..Tesco mmg murah...kalau aku beli kat Carre4 yg lagi dekat ngan umah tu..maunya 2x ganda harganya..org ckp Econsave lagi murah dari Tesco, tapi cam malas lak nk gi..nmpak buruk je dari luar..dalam hati instinct mesti tak byk choice..kang itu tade ini tade..hehe bleh pikir camtu.. :p

Dulu sblom pregnant mmg tiap2 bulan gi Tesco..lepas pregnant ni kurang spent time shopping brg2 dapo..ntahlah...slalu beli skit2 stok memasak sehari dua kat Carre4 bawah opis.Carre4 Kerinchi tu..skali shopping Rabu lepas, bengkak kaki tak ingat...mau taknye, dah dekat sejam kat Tesco Ampang, berpindah ke Tesco Cheras lak..3-4 jam dlm Tesco je..

Menu hari ni blur2 lagik..hmm..nantilah pikir..today tanak sental umah mcm lastweek..teruk sakitnya..tak tertanggung..minggu ni nk lepak je masak2 skit dah..huhu...rindula kat hubby..lately dia suka sgt gigit tangan aku..ape yg digeramkannye ntah...bila dia takde rindu lak kene gigit hheehe..miss u miss u papa cepatla balik..syg masak sedap2 ari ni utk abg kay....

Okla..happy weekend semua..bye...




No comments:

Post a Comment

:)