honey

honey

Sunday 23 October 2011

Beras & Kicap

En3 ni pasal brand produk. Bukan nak promote & bukan nk sabotaj brand org..tapi ni sekadar sharing is caring je :p  Aku nak citer sket pasal brand beras and kicap yg slalu aku makan..aku suka Beras Faiza Herba Ponni Taj Mahal. Byk sgt advantage..dulu2 org ckp makan beras ni kurang kanji, good for health..mmg betoi pon..ramai ckp rasa beras ni tak sedap, tak lemak mcm beras banyak kanji..tp bg aku sedap sgt..bila masak, nmpak cantik sebijik2 tak melekat...kalau terlebih air pon it's still looks and taste fine. Then kalau tak panaskan 2-3 hari, tak masuk fridge, takkan basi punya...sbb tu aku suka hehehehh..

Tapi beras Taj Mahal tu susah nk dpt kat kedai2 runcit..slalunya aku kene gi Carre4 or Tesco baru jmpa...so kdg2 beras habis, stok takde, terpaksa la beli beras kat kedai runcit terdekat...malas nk kua drive smata2 nk beli beras..jadinya beras yg wujud kat kedai tu jelah aku beli..akibatnya, tak best..terlebih air skit, lembik benyai..terkurang air mentah plak...pastu bau nasiknye tak sedap..nak2 kalau dah lebih dari sehari..bau mcm nak masam..kaler bertukar kuning skit...hmm...nk wat nasik goreng pon tak besh da..nk buang syg..mmg nyesal gak beli beras selain Taj Mahal...
suka beras ni
Next, pasal kicap..aku mmg suka mkn nasi panas2 bersama2 telur goreng bwg berkicap. Aku suka Kicap Kipas Udang yang ni..
Sedap sgt, x manis sgt walaupon label kicap manis kan..tak pekat tak cair..lemak2 gitu..goreng telur mata, goreng cili kecik bersama2 bawang besar, minyak lebih skit je, then tuang kicap..perghhh sedap sgt! 
Ari tu terbaca 1 blog cakap Kicap ABC lebih sedap dari kicap kipas udg ni..kebetulan kicap da abes, aku pon try beli kicap ABC..yg ni..


Bila rasa..alamak aii..manisnya..pastu pekat..eeeiii tak suka2..nasib baik beli botol kecik je..tp banyak la jugak..mmm bila nk abis taktaula..tanak beli dh kicap ni..tataula selera masing2 kan..but for me, aku sgt2 tak suka sbb kicap ABC ni amat manis..pelik plak rasanya...aku akan kembali ke Kicap Kipas Udg lepas ni..dgr citer harga kipas udg dah naik..sgt2 mahal..botol kecik harga RM5.49, botol besar RM7.49...takpela mahal skit bukan nk beli tiap2 bulan..sebotol besar tu mau 2-3 bulan kalau aku guna...janji sedap..mahal takpe.. :p





No comments:

Post a Comment

:)