honey

honey

Thursday 19 September 2013

Diet Atkin mmg superb




Hahaha menggeletis aku nk citer perkembangan Diet Atkin (DA) yg aku buat on off nih..hahah mana tak off nye bila balik keje menggelupur lapar, nasi je yg ada, ku hentam jugak..DA ni bleh jalan bila food unsur protein + sayur wujud dlm fridge.

Masalah tu hanya berlaku time aku balik opis, dinner la maksud aku. lunch mmg tade masalah sbb kat opis ni banyakkkkkkkkk pilihan makan, so mmg aku amik protein mcm ayam, ikan, telur, sayur2 ijau as brunch, without nasik. 

Pada permulaan 4 hari DA, berat aku turun 2 kg..see..4 days can turun 2kg dh..bagus kan..then wiken aku amik nasi and mggu ni ada jugak amik nasi time dinner, tapi berat still turun, cuma turun skit la sbb aku tak DA betul2..so from day 4th to day 9th, turun sekilo. maknanya aku berjaya jugak lost 3 kg within 9 days DA with small cheat...kih2..small cheat means aku amik nasi kadang2, ade jugak mkn biskut, bancuh milo/teh letak gula skit..milo/teh baru amik sekali dlm seminggu..so itulah cheat aku di permulaan DA ni..

So sekarang aku paham dh rentak DA ni..kalau aku betul2 DA, aku bleh slim melim sgt cepat..kalau cheat2 lembab la skit..semua atas kita..

Aku masih belajar benda2 yg bleh mempercepatkan kadar penurunan berat & yg melambatkan..aku byk belajar dari Kelab Atkins Diet vis Facebook..dari situ bleh tau mcm2 pengalaman org yg dh berjaya turun puluh2 kg u ollsss....yg pasti TELUR AYAM dpt mempercepatkan proses lost weight..better is rebus/half cook. :)

Ok lah aku nk start keje..Smileeeeee :)))

No comments:

Post a Comment

:)