honey

honey

Friday 23 September 2011

wedding review

Happy Friday bloggers!
Today mesti ramai yg epi kan yelah sok weekend and gaji lak tu. Dlm2 epi tu sebnarnya byk komitmen nk dilangsaikan hehehe..terbakooo..
Di keheningan pagi yg hampir tengahari ni, keje pon nan hado, pagi td setel kan cam kartun, so skrg dh free, nothing 2 do, nk hapdet blog lah. Ape citer blog rini?? Jom kita review regarding my wedding day. Kalau ade yg malas nk tgk, tutup cepat, hoho. Saje je recall kenangan tersebut. :p layan pics dululah wink2***

mas kawen ku
pemberian dari suami

selesai akad di dewan masjid berhampiran umah
dlm bilik kat umah
baru sampai dewan - Dewan sivik Arau, Perlis
para pembawa dulang hantaran sebelah lelaki
para pembawa dulang hantaran sebelah ppuan
melangkah masuk ke dewan..gagagagaaaa ketaq..
diiringi pengapit merangkap kazenku yg cun..heheh
arwah abah, mak and my only nephew

red carpet spt yg diidamkan heheh
mak n abah nak merenjis

jejaka idaman malayaku, hensem kan?! heee

arwah abah dlm kenangan... :(
with student2 UniKL, student my hubby

my adik and the band
vokalis suara pergh cam indon, best!

my sdara mara, ramai kan?? :)))
nk mkn, lapo2
orange nyam3, thanks cyg
pelahap x ingat smpai lipstick kene touch up by my mak andam lepas mkn, kekeke
rombongan sebelah lelaki..thanks semua dtg dari jauh :)
sebahagian tetamu yg hadir, thanks!
MC yg terbaek!! penuh istiadat...
majlis penyampaian cenderahati dari Perlis
majlis potong kek

Outdoor picas - Timah Tasoh Lake
abis berkecai bunga2 itu
blakang skit lagi mmg kebaboom dlm tasik itu
with sdara sebelah abah

haii terlelap ke

abg wat lawak yekk


position ni abg yg suggest

ni position 18sx heheh syg abg

tilam vono ku setiap hari
maaf kalau overweight yer bang, tabahla menahan..hahahah
cantik kan sawah menghijau, Perlis mmg menawan!
Raja sehari melawat bendang
the end..jom balik..da senja pon :D
Sedikit review sekitar majlis perkahwinanku:

Hantaran
Barang hantaran digubah oleh kawan ofis my late father..Kak Sunnah..dia ade bukak kedai gubahan hantaran area Kangar..aku n hubby dh shopping brg hantaran di KL and kumpulkan semua, hantar ke Perlis, digubah oleh Kak Sunnah utk pihak lelaki & ppuan..takla susah2 rombongan lelaki nnti nk kene bawak hantaran bagai dari jauh... :) 7 berbalas 9 semuanya..

Inai
Agak pening kepala gak aku memikirkan pasal inai ni..aku nk henna ok..tp tadela smpai ke bahu..gilos kooo??..yg canteq ok..aku pon tanya la wedding planner aku Cik Sue owner D'Suezy's Astana Pengantin tu..dia suggest gi set appointment ngan MR. Surin..pakar henna kat jejawi..fuh nasib baik dlm Perlis gak..harga ikot design..sepantas kilat aku set appointment ngan Surin vis phone aje..so Jumaat 24th Dec tu aku ngan tunang aku cewaahh blom hubby lagi..pepagi aroung kul 10 g pakai inai..dilukisnya kat tgn aku, tapak tgn skit, kaki skit..cik abg pon berinai 6 jari..pas kering, bayo RM150, balik dgn kaki ayam..heheh..inai aku tak tanggal lagi..balik tanggal kat umah..laki aku tanggal kat kedai tu jugak sbb dia pakai awal..kering awal..huhu..smpai je kat umah..abah aku geleng kepala..heee..dia pesan takmo henna, aku kan degil aku nk gak..ala abah kawen skali jee..hohohooo...!!!!

Akad Nikah
Majlis akad nikah berlangsung di dewan Masjid kawasan Seriab berhampiran umahku sekitar jam 9:50am, hari Sabtu 25th December 2010...Baju nikah sewa dari Jurumekap, merangkap jiranku yg mmg agak terkenal sekitar utara melalui hasil air tgnnye menaikan seri pengantin...Bajunye updated and aku pilih Javanese style..color silver greyish..baju hubby plak customade by tailor, silver greyish & tak sewa..baju melayu bleh pakai banyak kali kan..

Pelamin Bilik
Mula2 aku tanak buat pelamin dlm bilik memandangkan majlis sanding akan dilangsungkan di dewan...tapi mak aku nak jugak buat, dia ckp utk bergambar and sdara mara ada jugak dtg umah, kang jenguk2 bilik tgk tade ape pon..so Kaklong pon dgn pantasnye menyiapkan bilik aku tu..aku nak simple je..theme color biru turqoise...kejap je siapppp...so lepas akad nikah tu adela amik pic skit kat dlm bilik sebelum bergegas semula ke umah Kaklong utk dimekapkan bg upacara sanding...sbbnye? akad nikah n sanding hari yg sama, senang, 1 hari je setel semua..bleh hanimun cepat skit..hehehe~banner2 and bunting2 plak disponsor oleh member ofis abah, Abang Zul..thanks a lot!!! Saper yg pegi pasang kat dewan pon aku taktaulah..abah yg mengaturkannyer..heheh! sayang sgt kat abah ok!!!

Majlis makan selepas akad nikah
After selesai akad nikah di masjid, seluruh sdara mara and rombongan dari pihak lelaki dijemput ke umah aku utk bersantap pagi..dijamu kueh2 muih, bihun gorg and mcm2 lagi lah yg aku tak amik tau sgt pon sbb aku x mkn pon kat umah..semua durus oleh mak, jiran n sdara mara..aku kalot nk berhias je hari tu heeeee..:D
Lepas mkn, sdara-mara n rombongan lelaki rehat sekejap, ader yg balik ke homestay sebelum bersiap utk ke majlis persandinganku yg bermula sekitar jam 12:30 tgh...

MC
Pengerusi majlis persandinganku merupakan kawan baik my late father..sgt terkenal di sekitar utara dgn gayanya yg agak protokol, penuh istiadat dan sgt mementingkan kelancaran majlis...itu mmg yg aku nak..aku cukup pantang kalau gi kenduri ade DJ yang merapu and guna bahasa pasar yg membosankan..menampakkan majlis tu mcm pasar tani je..bukannya aku terlalu poyo atau ape, aku pentingkan istiadat sbb bagi aku majlis kawen bukan benda main2, bukan mudah utk membina sebuah mahligai, skali seumur hidup hendaknya, persiapan berbulan2, duit banyak dibelanjakan, dihadiri tetamu yg dinanti2kan, semua tu kita kena appreciate & make it da best ceremony as possible for our guest, for ourselves! kenangan tu beb! 3 day before majlis berlangsung, aku. hubby n abah dah set appoinment ngan MC iaitu Pakcik Jamal kat sebuah restoren, smbil minum ptg, we all discuss about the script, the presentations, and time schedule, the music, and mcm2 lagi..Pakcik Jamal mmg sgt2 detail and dia tanya apa konsep kita, apa yg kita nak n kita leh let him know our preferences. Setellll satu bab........

Music Band
Majlis persandingan aku diiringi oleh kumpulan muzik adik aku, yg mewarisi bakat abah aku, gitaris perlis sekitar tahun 70-80an dulu..heheh..mak aku lak penyanyi..tu kisah lama..abaikan..hehe..adik aku ni muda setahun je dari aku, dah kawen anak 1 da pon..aku je terlambat kawen..hukhukhuk..dia ade band sendiri, slalu masuk pertandingan n slalu wat show sekitar Perlis je sbb abah aku tak kasi dia melangkah lebih jauh..sekadar isi masa lapang sudah..keje tetap lebih penting..wokay done. 
lagu2 yg dimainkan oleh kump band tersebut semuanya aku dh shortlisted, lagu apa yg aku nak. Diorg dah prektis hampir sebulan sebelum majlis, and aku join rehearsal diorg 2-3 sblom majlis..ok done, good. Aku berpuas hati dgn show diorg, ada 2 penyanyi sorg laki n sorg ppuan..suara mmg best, kalau tak best baik jgn buat show, kang tercekik guest nnti..hakhakhak :D

Majlis Sanding
Okay...after settle akad nikah n bergambar maut skit, aku bergegas ke umah kaklong utk bersiap skali lagi..abis mekapku dicuci sbb mekap sanding konsep lain plak..konsep Javanese dh end story okis. So skrg konsep garden wedding. Baju aku sewa dari butik D'Suezy Astana Pengantin, 2 pasang..satu utk sanding, 1 utk outdoor, tp yg outdoor tu dpt free je heheh baik kan owner tu..dia kawan baik Kaklong..sapa untung?? akuuu jugak..heee..Pas mekap, pakai baju semua, abah aku asik call je bila nk siapnya, sanding kul 1:30..laki aku cepat je siap, tuxedo aje..senang n modern..aku suka white! nmpak sesuci lebaran gitu heheh! Pastu keta pengantin lak disponsor oleh member rapat abah..PakcikYeh..dia yg bawak kami berdua ke Dewan Sivik, Arau dgn kete Mercedesnye tu..thanks pakcik! Pandai gak pakcik wat lawak sepanjang dlm kete tu, mesti dia tau kami tgh gelabah ayam tak hengat yela kejap lagi nk melangkah ke jinjang pelamin.. :p
Sesampai di dewan, para pembawa dulang hantaran dah berbaris, kete tetamu penuh parking sekitar dewan, aku takot aku pengsan je..heee..sabao je lah! Turun kete dgn slownya maklumla gown meleret satu kilometer,  heheh tadelah..meleret sket jek. pastu aku nmpak MC kuar dewan n susun rombongan lelaki n pasukan hantaran..pastu kami berarak masuk, bersanding, layan tetamu...bla3..potong kek, kek 2 tingkat je tanak tinggi2 nk simple cute2 aje..aku tempah kat Kedai Kek Sayang, Kangar..Pastu bersantap tak hengat terlupa sekejap kamera keliling, argghh lantakla..kalau aku tak mkn pukui baper lak nk makannya kang outdoor lak smpai mlm, mati kebulor lak kang..heheh..zasssss...
Ramai yg dtg, tak sempat jumpa MB Perlis, dia dtg sblum pengantin tiba..kawan2 lama, cikgu2 skolah pon dtg,,bestnya terharunya...mmuahhh syg semua!!! Pastu around kul 4:30 aku n hubby beserta photographer keluar utk outdoor pics plak...aku n hubby naik kete aku, photograher tu pegi asing..bestnya aku n hubby nek keta pakai baju pengantin..wahh kelasss raja & ratu sehari ajeee nii....

Pelamin Anganku Tak Musnah
Hehehe..tajuk berkaliber x??? yelah x musnahla sbb it was damn gorgeous as I had planned be4. Thanks a lot to Cik Sue, owner D'Suezy's Astana Pengantin yg menjadikan ilham aku satu realiti..malam sebelum bersanding aroung pukul 12 lebih..tgh mlm ok, aku n kaklong gi dewan nk jenguk persiapan pelamin, pelamin makan, dan ade rehearsal band and MC..saja gi usha..ramai gak mlm tu..Cik Sue & pasukan pelamin kemain lagi gigih wat pelamin smpai ke pagi ko..bentang red karpet bagai, pintu gerbang la, segala sangkar burung gantung2 gitu ala2 dlm taman nan hado heheh..thanks Cik Sue..I minta simple jek, u kasi lebih u mmg tak berkira..I mmg dah promote kat ramai dah ngeh3!!! 

Outdoor
Sesi ourdoor berlangsung di tempat pilihan aku, iaitu di Timah Tasoh Lake Resort..aku tak penah jejak ke situ pon sebelom ni..sekadar dgr dr cerita org yg tempat tu mmg memukau pandangan n jiwa raga..so aku decide ngan my wedding photographer utk ke situ..photographer ni skali ngan pakej pelamin n baju sanding dari D'Suezy's Astana pengantin..bagus abg ni amik pic, detail and majestic! menjadikan kami yg tak reti posing ni bagaikan artis utk majalah plak..heheh..aku mmg tak reti nk posing2 maut ni..serius..laki aku?? lagi laaa...sib baik abg photo bijak mengatur position hakhak..Lepas beraksi sakan di sekitar tasik tersebut, kami ke kawasan sawah padi..aku tak plan pon..abg photo yg suggest...huhu mmg lawa sawah time tu..terbentang luas menghijau bak karpet kalau dilihat dari jauh..org2 yg lalu lalang tepi jalanraya kat area tu semua pandang..sib baik tak eksiden..terjerit terlolong diorg nmpak pengantin..apo daa..smpai la ke magrib..kami pon pulang ke umah..photographer tu pon alik umah dia..big thanks to him and tak sbr tgk picas..huhu..

1st Night 
Ni pon nak citer ke??? Heheheh..tadelah saje jee..aku n hubby tak tido kat bilik pengantin kami mlm tu..abg  ajak tido kat homestay family dia sbb ade yg dah alik Pahang, so ade homestay kosong sebuah..homestay tu sepupu aku yg tolong kira..Unimap punya..cantik n puas hati..rumah teres berkember setingkat , fully furnished..aku tambah tilam n bantal je la sbb ramai gak sdara dari pahang..sewa 3 buah rumah..so mlm tu aku ajak adik aku yg Form 2 tu bermalam kat umah tu..tadelah istilah kacau daun..umah tu ade 3 bilik..mak abah tanak ikot..aku mmg pesen ni..da kawen pon bleh nk angkut semua skali ..ehehe..Sekian... :D

Itulah review sekitar sehari majlis kahwin ku..Pic kawen dekat 1000 keping..mmg banyak..sampai 3 album besar..ni yg ditempek cuma sbhgn je cedok skit2...oklah peeps..doakan semoga cinta dan kasih syg yg bersemi antara Nurhawani & Azrul Afandi kekal sampai ke syurga ya...aminnn... :)))

No comments:

Post a Comment

:)