honey

honey

Friday 1 July 2011

~risau terlebey~

Yea ari ni Jumaat! esok weweweeee weekend, dpt la rileks skit lepak kat umah, tido2 rehatkan badan yg dh mmg sgt2 penat. Sbnarnye nk citer pasal hari Selasa lepas..28th June. Ari tu aku sgtla sakit kat belly, aku xtau kenapa, then aku g toilet tgk2 ada kesan kat pantyliner..kaler coklat cair. aku panik giler sbb sepanjg pregnant blom pnah lagi kuar tanda camtu. sakit bawah perut smpaila ke petang. pastu aku pon terus alik umah..bgtau hubby..hubby dh sgt cuak. dia ckp,"lah, nape x terus g klinik...", aku ckp, "tade pape kot..skit je..siang tadi je ada..skrg tadepon.., but if esok ade lg syg gi kinik terus after work kay.."..hubby aku terus buat muka susah ati..heheh! beysala anak 1st, sapa tak takot oi.. 
pastu ari Rabu aku tgk tade dh..tp tanak hubby isau, aku terus g kinik after keja. Bagus tol la kinik tu, dia check detail, terus nk scan. Kebetulan aku mmg dh lama tak scan, since last 2 months..teringin gak nk tgk baby bergerak tak, baby dh jadi camana dah ek sbb dah 4 bulan lebih..nk tau sgt2..pastu aku setuju je ngan doc..doc lak ppuan..senang nk tanya ape2 tak segan kan..

Yg bestnya kan..terkejutnya aku tgk baby dh membentuk hampir sempurna..giler happy tak ingat, sygnye husband tak join sbb aku gi klinik terus dr opis..arghh rugi sgt2 abg tak tgk baby kita tau..baby aktif sgt2, kaki n tangan dia tak diam..jari2 tu kejap genggam kejap dia buat mcm high 5!!! heheh, cepat2 aku bilang jari dia..alhamdulillah cukup sifatnye..tapi susah sgt nk catch muka dia sbb dia suka sgt sembam muka kat uri..uri besar, dh mcm bantal peluk dia je..jenuh jugak doc cari position nk capture muka dia, at last dpt. heheh!! smpai doc ckp kat aku, you panggil baby you, suruh dia tgk depan kejap..hahah..doc bleh wat lawak eh.

Excitednye aku time scan tu..terus lupa sakit2 bawah perut..rupanya sakit sbb baby aktif...menggeliat, menguik2, tunjuk penumbuk, waving, menguap mcm2 keletah dia dlm womb aku..cumillll sgt..aku mcm nk amik jap keluar, nk syg die, then masuk dlm perut balik.hakhakhak gilo. :p
Yg bestnya doc ckp, mancung hidung baby ni..aku tgk hidung baby ikut papa dia..sbb mcm style arab tu, kalau ikut aku lain skit, mcm pinoccio hhahah..tak kisahla mancung ka apa ka, yg penting sihat sempurna n kamu anak ibu n papa...apapon kelebihan n kekurangan kamu, kami terima seadanya...:)))

Ni lah hasil scan hari tu..kulit baby masih nipis, bleh nampak bentuk jantung dia..pembentukan tulang nmpak dh sempurna..isi blom ada lagi..in progress...tp 16 weeks dh start bergerak aktif. Mata dh mula membentuk tapi kelopak masih bercantum, blom dpt nmpak cahaya, jari dh lengkap, telinga in progress tp dh nmpak bentuk, dagu dh nmpak clear, so skrg fatal development tgh active..so doc suruh start amik FISH OIL utk bekalkan DHA for baby's brain. Then doc bagi ubat utk kuatkan rahim sbb dia isau berlaku tanda tu lagi, doc jugak bg kalsium. So skrg ni aku kene makan 5 jenis multivitamin which are FOLIC ACID, OBIMIN, FISH OIL, KALSIUM & ubat kuatkan rahim. Doc suruh bawak husband nextweek, dia nk tunjuk skali lagi kat hubby, doc plak excited huhuhu~ doc siap rakam video my baby in womb in 40 sec only, sebab takat tu je bleh rakamnye. So ari tu patient ramai, doc tak sempat nk tnjuk, next appointment ngan doc Puan Sajidah i will make sure my hubby come along. Baru syahdu :p

Ni lah latest scan pic baby kami..susah nk dpt position ni..jenuh gak la..
Hohoho...nmpak tak muscle kat bahu dia?..hahah mcm papa..hidung nmpak sah2, bentuk jantung nmpak clear, banyak dilindung dek uri n baby moving nonstop..later akan diupload scan pic lagi..maybe bila baby dh 7 bulan..insyaAllah..time tu insyAllah dh tau jantinanya.. :)))

Sampai sini dulu..slamat berhujung minggu!!! Bye......

No comments:

Post a Comment

:)