honey

honey

Friday 15 July 2011

::kemengidaman::

Betul la kan org ckp kalau tgh preggy, ada istilah "mengidam"nye. Dulu2 aku tak caya sgt, aku anggap tu tradisi mengada2 di kala mengandung..tp bila aku tgh preggy nih, kalau ada apa yg aku teringin nk mkn, aku akan cari bersungguh2 mcm nk gila. Cari sorang2 dulu, x dpt baru bgtau hubby mintak tlg dia plak.
Alkisahnya semalam aku teringinnnnn nk makan cempedak goreng. After work aku terus ke K4 bawah opis ni, beli tepung beras, punya la tak sabo nk balik goreng cempedak padahal buahnya blom ada. Cari kat K4 pon x wujud. Decide terus ke pasar mlm dekat ngan umah, mcm tak caya je aku bleh jalan smpai ke ujung pasar mlm tu. kalau tak pregnant pon aku tak sanggup nk jalan sejauh tu sorg2 plak tu. Malangnya tiada buah cempedak. Gila sedih. Aku pon tapau je lah makanan kat pasar mlm n balik mkn sesama ngan abg. Hati pilu sgt2, nk nangis pon ada. Nape smpai camtu hah??? Tu la "mengidam" namanya, betul2 nak punya. Takpelah, esok weekend, aku nk pegi pasar tani pagi2 buta. Kalau takdak jugak, aku beli jelah cempedak goreng kat tepi jln yg dh siap. Cumanya aku teringin sgt nk mkn hasil aku goreng sendiri, aku bleh buat ikut taste aku..uwaaaa nak jugakkkkk..!!!! Tgk ni..sedap kan?

Pic - google heheh!

No comments:

Post a Comment

:)