honey

honey

Monday 18 July 2011

main masak2

Semalam Ahad kan..aku bosan sorang2 kat umah sbb hubby gi antar sepupu dia masuk uni..anak paklong..sabtu mlm aku dh join gathering ramai2 kat wangsamaju..makan ramai2 pastu segerombolan pegi "Danau Toba" kata paklong..hakhakhak! "Danau Kota" ler..Penatnya berjalan kaki sepanjang jalan sampai sakit pinggang n tuang blakang aku..ahad tu hubby ajak gi, tp aku ckp nk rest.tanak jalan lagi..kesian baby letih..hehhe..tinggalla aku sensorg kat umah n idea pon dtg menderu2 nk main masak2 hilangkan sunyi..Ni lah hasilnyer...

 doh karipap

 inti karipap daging n kentang

dah masuk inti

 menggoreng

 hehehe sedia dimakan

 bubur kacang ijau+sagu

buah melaka


Huhu..pastu hubby BBM bgtau paklong n anak cucu nk dtg umah..ni sebab aku BBM pic karipap kat hubby terus dia pelawa diorg dtg makan..heheh..kelamkabut aku masak takot tak sempat..tu pon time diorg smpai bubur tgh masak..karipap tu aku gorg 4 ketul je utk aku n selebihnye aku balut plastik masuk freezer nk thn lama..so senang la nnti terus gorg aje..penuh seyh umah aku dgn sedara anak cucu paklong heheh best giler..kejap je licin makanan yg terhidang..air plak teh o panas, green tea n fresh orange..siap terbungkang tetido lagi diorg..letih kot antar aqilah ke uni pagi tadi smpai tghari..

Then aroud kul 6 lebih paklong ajak g mkn durian..kitorg singgah tepi jln ada pesta makan durian..malas mkn kat situ..so beli jelah makan kat mana2..memula decide nk gi mkn kat Tmn Tasik Titiwangsa..tp memnadgkan Jalan Ampang jem tak ingat, so kitorg terus ke Wangsamaju je lah lepak umah anak paklong..lepak situ smpai mlm..masak ramai2..banyak gak la aku melantak durian huhu...Kul 10 camtu balik umah n tido...sekian weekend story.. :D

No comments:

Post a Comment

:)