honey

honey

Thursday 7 July 2011

keli bako @ Kpg mertuaku :p

Assalamualaikum ;)
Last weekend kan aku cakap ingat nk lepak umah je, skali hubby ajak balik kmpg sbb ahad tu ade kenduri kawan sekampungnye..so sabtu tengahari barulah kami bertolak..almaklumlum beta nk ngemas umah dulu n packing baju serta brg2.

Sampai Bukit Betong dah kul 3 lebih, mak mertua tgh masak rupenye, diorg pon mkn lambat tggu org KL smpai..heheh..pas mkn aku, mak mertua n hubby gi jenguk umah kenduri..ade gotong royong nk prepare kenduri esoknye..best aku tgk ramai sgt org kmpung saling bantu membantu..susah dah nk nmpak suasana camtu walaupon kat Perlis..kat perlis pon dh banyak ber"catering" aje..
ade banyak sgt khemah utk org kampung memasak, utk sediakan hidangan..diorg siap hidang lagi utk tetamu..bukannye perlu gi beratur amik lauk pon.. Aku n MIL lepak2 je..tatau nk watpe..diorg jamu kuih2 n sirap..makan je lah smbil sembang2 kenal2 ngan org kmpg situ..

Ahad tu makan kenduri cam biasalah..silat bagai..semua da..mmg tradisi sungguh..best3..Petang tu aku ingat ke nk bertolak balik dah..tetiba paklong ajak gi kolan ikan dia..jala keli..kitorg pon gi ramai...menjala smpai senja..mlm tu aktiviti BBQ ikan keli..toman pon ade dlm kolam paklong tu..besar kolam tu...dah mcm tasik je aku tgk..patotla dpt byk ikan..best3.. :))) Layan je lah pic ikan2 keli ni yer..huhuhu~








Menu mlm tu...nasi putih, keli n toman bakar, petai jeruk, sambal belacan, air asam, masak tempoyak keli, ikan terubuk masin goreng, ulam-ulaman, rendang ayam kampung..mmg masyukkkk...pastu buah nangka manis sbg pemanis mulut....

Aku, hubby n kazen balik KL dh lewat..dlm kul 10 lebih bertolak..pastu bleh plak hubby lapo..singgah makan jap kat area bentong then smpai KL kul 2 lebih..mandi2 tido..esoknye keje..huhu... Sekiannnn...

No comments:

Post a Comment

:)