honey

honey

Thursday 6 December 2012

Arissa's 1st Birthday Celebration



Last Sunday 2nd December 2012, berlangsungla majlis sambutan ulangtahun kelahiran anak ibu yg pertama...Jemputan pon tak ramai..aku jemput yg rapat2 aje memandangkan budget pon ciput je..tu pon ade yg tak dpt dtg sbb ada kekangan...tapi majlis tetap meriah..thanks pada yg hadir ye..

Menu hari tu 2 barrels KFC, coleslaw, whipped potato, kek, air kotak, kacang goreng & kuaci. Sgt simple je kan..hehehe..janji celebrate..

Kek yg ditempah tu memang aku puas hati sgt2..aku pilih theme baby TV and she made it very well.. siap delivery lagi so aku pon tak perlu kelam kabut..and ramai puji kek tu sedap..akak ipar aku siap tanya mcm mane nk order..

Pasal KFC plak..aku booking meja sehari sebelum majlis..aku ingat mmg dh tade ksong la sbb weekend..tapi aku gamble je..memang rezeki kami, manager KFC bgtau Ahad tu takde sape2 book lagi.

Happy betul aku. Dapat satu area khas yg luas utk party, siap ada banyak belon2 comels..Arissa sgt teruja seperti ibunya..weeeeeeeeee!

Sehari sebelum tu dh soping skit barang2 berkaitan majlis tu..beli air kotak, air mineral, pinggan kertas utk makan kek, sudu plastik bla3... 

Majlis bermula sekitar 3:30 ptg..family akak ipar aku, kak Aspha org paling awal sampai..kitorg pon terlambat..dekat2 kul 3 baru kitorg smpai situ..maklumla nk siapkan mcm2..

Paling best saat ramai2 nyanyi lagu happy birthday utk anak ibu...rasa mcm suara ayahlah yg paling kuat..hahahahah semangatttttt seorang bapa! Arissa melopong pandang org nyanyi..tanda dia tak paham apekebendela yg sedang berlaku iniiiii.. ngeeeeeeeee~

Time nak tiup lilin, Arissa tak pandai..last2 ayah n ibu yg tiup.. ;) Ayah n ibu yg overdevasss :D

Layankan je la some pictures during the birthday party :)

Choc cheese indulgence cake..2 thumbs UP!

My adik ipar & kakak ipar

birthday gift from mama babysitter Arissa

Arissa n abg mamut..anak mama Arissa

Maktok and mama Arissa

hidangan ringkas

adik ngamuk nk amik pisau kek heheheh

family mama babysitter :) semua dtg thanks guyssss

makan ayam ngan anak2 mama..geng dia la tu

ape yg dipandangnye kat ibu ni..

sis in law..akak Aspha n her hubby..yg ujung tu my adik ipar Firdaus


adik ipar..Fairuz

my niece n nephew sebelah family hubby

my akak ipar..akak Ogy n family

wit Batrisya & Arissa

maktok Arissa makin slim gitu heheh

amboi sakan main bailun ngan maklang dia

commelsnya puteri ibu niiiii

ayah semangat tiup kek kih3

my happy family :)

Itulah saja review sekitar Arissa's 1st Birthday Celebration..

Nak jadi cerita ramai gakla yg merajuk sbb tak dijemput..diorg tgk pic yg aku n my family in law upload kat facebook..huhu bukan tanak jemput..tapi budget sikit aje..cukup2 utk 3-4 family je..mmg plan nk buat kecik2 je..kalau budget besar...memang aku dh pasang 4 buah khemah la..mai jgn x mai no..hehe~

InsyaAllah kalau ada rezeki di lain masa, akan kujemput kalian yer..jgnla majuk2..heheh...alaaa kehepsi n kek je pon..tade catering2 bagai pon..hukhuk..

Utk anak ibu, ibu sayang kamu lebih dari nyawa ibu tau x...betapa indahnya hidup ibu & ayah setelah kamu hadir ke dunia...sgt2 indah...terima kasih syg...terima kasih Allah...

Arissa anak yg senang sgt utk dijaga..masa mengandung pon senang...langsung tiada alahan..gi keje drive sendiri smpai la start cuti maternity...aku berdikari n tak suka manjakan diri mengada2 yg bukan2 dgn hubby..takde pon paksa2 hubby gi beli benda2 yg aku ngidam..aku nak then aku cari sendiri..saat melahirkan Arissa pon senang..Alhamdulillah Ya Allah Tuhan yg Maha Penyayang...

Dan sekarang aku mengandungkan zuriat kedua suamiku...semoga semuanya baik2 saja seperti yg pertama...Aminnnn...







No comments:

Post a Comment

:)