honey

honey

Tuesday 4 December 2012

2nd Pregnancy



Alhamdulillah diberi peluang utk pregnant kali ke 2..last friday aku check guna pregnancy test kit, memula ade 1 line je..then after few minutes, ada 1 lagi line kabur...so aku tau la aku pregnant..tp kutunggu 2-3 hari kalau2 period mai, x mai2 jugak..hmm comfirm pregnant..sbbnye aku mmg sharp cycle period...

Memula nmpak double line, aku dh gelisah..pikirkan Arissa masih kecil, baru masuk setahun...aku nangis sbb aku belum bersedia...hubby pujuk2 cakap terima je ni dh rezeki...pagi esoknye aku dh ok...aku cuba kuatkan hati..aku cuba yakinkan diri yg aku mampu manage 2 anak yg masih kecil...org lain bleh takkan aku x bleh...walaupon aku tahu aku akan penat gila2 punya sbb saat 2nd baby dilahirkan, Arissa blom masuk 2 tahun lagi..baru 1 thn 8 bulan..tapi xpelah...rezeki kuterima...Alhamdulillah...hasrat nk tggu Arissa 3-4 tahun tak menjadi rupanya...

Pagi tadi aku gi klinik nk sahkan usia kandunganku..doc bgtau 5 weeks...so aku pon study balik pasal 5 weeks pregnancy, multivitamin and so on via internet...nk dptkan semangat huhu..

Aku ckp kat hubby aku terlalu sygkan Arissa...sbb tu aku blom bersedia..huhu..ntahla..Ya Allah jauhila aku dari berfikir yg bukan2..kesian baby yg kat dlm rahimku skarang ni...

Aku nekad lepas je time berpantang nnti, aku akan start family planning..cukupla 2 anak dlm tempoh 4-5 tahun...bukan aku x nak anak..tp aku nk focus utk setiap anak, aku nk bg yg terbaik..aku tanak salah sorg dari mereka terabai..aku tau kemampuan kewangan aku n hubby..so aku kene plan lepas ni..kali ni terbabas takpela..lagi pon hubby x kasi amik pil perancang..biar la ada 2 anak dulu at least..

Banyak ku baca melalui blog, ramai ibu2 yg sgt2 exited bersalin setahun sorang..aku tabik la..sebab diorg x kenal erti letih n penat membesarkan anak...

Arissa, ibu takkan kurangkan kasih syg ibu walaupon ibu penat mcm mana skalipon lepas adikmu lahir nanti... :')

No comments:

Post a Comment

:)