honey

honey

Thursday 18 October 2012

Sup Tenggiri utk siapa?

Hari2 kat ofis n odw balik keje mesti fikir ape nk dimasak utk dinner. 2 hari lepas teringin nk makan sambal sotong, odw alik keje singgah kedai beli sotong..balik umah hubby yg tolong masakkan, thanks abg :)

And semalam teringin teringin nk makan sup ikan tenggiri. Ikan tu je, ikan lain x tingin.

Then singgah kedai yg sama beli ikan tenggiri 2 slices.

Balik umah lepas amik anak, kemas2 skit ape patut then hubby pon sampai. Trus bgtau dia ada beli ikan tggiri..and tanya dia suka sup or kari..ikan tggiri mmg sedap dibuat sup and kari. Abg x kisah tp aku tau he prefer sup so aku pon terus masak sup. Lagipon bleh bagi Arissa makan sup dgn bubur nasi..sedap tu. Ikan tenggiri pon baik utk otak baby...

pic from google

Sup tu aku x tumis sbb tak suka sup berminnyak, lagipon ikan akan kuarkan minyak..minyak ikan tu good for health.

Tak plak amik pic sup tu..sbb bz sgt ngan Arissa sibuk nk tgk ibu buat ape kat dapo..abes dipunggahnye besen2, tupperware2..segale rempah ratus yg kususun dlm bekas kecik2, digoncang2nye bekas2 tu..heheh..

Ginilah rupa sup tu..ni aku grab dari google searh jugak..huhu..






Cumanya aku tak letak carrot, aku letak tomato..so akan rasa masam2 skit..yamzzz..

Lepas je siap masak, terus En hubby meluru amik mangkuk nk rasa..lepas abis semangkuk dicedoknye lagi..tinggal skit je tomato..huhu..sambil2 tu dia suap Arissa..anak ibu bau ikan daaa...arissa pon kemain lagi suka sup jugak..anak ayah betoi..Suka tengok diorg makan air tangan ibu...sayang sgt2!!!


Pagi tadi masakkan bubur nasi and bekalkan sup ikan tu utk Arissa makan kat babysitter hari ni..anak ibu makan banyak2 tau syg..mmuaahh!!!






No comments:

Post a Comment

:)