honey

honey

Wednesday 15 August 2012

Arissa 1st time @ Genting

 Salam...

Ahad lepas, 12th August 2012, me n family joined Nissan Club berkonvoi ke Genting Highlands. Sebanyak 70 jenis kete brand Nissan yg join. Ramai chinese than Malay. Indian tade rasanya..tu la 1st time aku merasa experience berkonvoi kete sebanyak tu..sblom2 ni konvoi gi kenduri sdara penah la.hekhekhek~




Best rupanya sesekali menambah kenalan di samping membuka minda dgn menda2 baru ni..wlaupon berpuasa, mengelek anak lagi..mak n adik pon ikut...mmg happening!

Memula semua yg terlibat berkumpul kat Petronas Setapak. Around kul 10:30 bertolak ke Genting. Kitorg smpai genting dlm kul 11.15pg. Then semua benti kat Gohtong utk susun semula kete yg dh x tersusun dek perjalanan yg diganggu oleh kete2 lain. Lepas selesai susun ikut jenis, bergerak ke parking area kat atas Genting. Dekat dengan Esso Genting tu...kat situ bergambar bagai. Ikut jenis kete dari kecik smpai la ke Nissan mother trucker. Arissa ok je main2...ternganga tgk banyak sgt keta..nasib baik la genting pon x sejuk sgt..so x perlu la nk balut dak tecit tu..





Lepas selesai amik gambar..then aktiviti bebas bersama kuarga. Semua kete menuju ke parking Hotel 1st World. Parking indoor. Lepas tu berkumpul kat lobby hotel sblom masing2 berpecah bersama family. Kitorg set utk kembali gather jam 6 ptg sebelum iftar bersama2.

@ lobby 1st world hotel

Aku n family terus masuk ke indoor theme park 1st world..nk masuk outdoor theme park rasa tak berbaloi sbb ada 3 jam je utk hangout. so pilih2 je lah game indoor. Hari tu aku dgn adik aku yg Form 4 tu yg menggila naik roller coaster. Memula kitorg ride Euro Xpress indoor, pastu pegi main Flying Coaster lak kat luar. Hubby n mak jaga adeq. Huhuuu..apela ibu ni still ade taste nk main laju2 lagik!!! Tu mmg lumrah alam aku.. :p

queue nk naik Euro Xpress indoor


after selosai terbang, aku dizzy..


Time tu aku sakit kepala sgt2...maybe sbb jalan ke Genting yg pusing2 tu walaupon sblom ni x pnah pening pon gi genting..maybe sbb posa sama kot. Dahla sakit kpala, aku naik lagi menda2 alah laju x hengat tu, lagi sakit kepala aku. Tahan tanak bukak posa. Mak dh suruh makan panadol tp aku xnak..ku syg nk berbuka..dah lebih separuh hari posa kan...

Lepas abes main Flying Coaster mcm spiderman tu, hubby ajak naik monorail ulat beluncas tu..bawak adeq n mak naik skali..slow melow jek..utk nikmati panorama indoor n outdoor katenyerrr...punyala ramai org queue utk naik monorail tu..pelik jugak aku..ramai jugak yg suka layan menda ni..aku tak suka yg slow2 kalau kat themepark..rasa buang duit..tp ikutkan je dh hubby banje hew3~

Lama gak naik monorail rupanya..okla sorg RM8..best gak la pusing2 layan kabus yg tebal hari tu..sejookkk bila hari smakin senja..
dlm monorail beluncas


Dlm kul 6, kitorg gerak ke lobby..kat lobby tu aku bg adeq makan, tukar baju n diaper dia..bagi dia selesa..kang ngamuk lak tgh2 ibu nk makan..ibu dhla pelahap..hooooooooo~

Then dlm kul 6:45 start masuk ke cafe 1st world hotel...fuhhh makanannn...rasa tamak mula menyelinap ke serata pelusuk minda..tp ngucap siap2...mkn ala kadar..jgn smpai kenyang..kang ko gemok taw tak!!! 

Segala dessert, kek, kuih-muih, buah, air, nasi, ice cream, lauk-pauk, aneka bubur, aneka ulam-ulaman beserta pelbagai jenis sambal belacan, rojak buah, yong tau foo, kambing salai, roti canai goreng kat situ pon ada, mcm2 lagi la...heaven!

Aku mkn skit2 je..kontrol depan laki hak3! tapi yg aku takleh kontrol ialah aiskrim. brapa kali aku ulang mkn aiskrim. Sedap sbb menda2 tabur atas aiskrim tu bleh pilih..sdap2 lak tu..choc sauce, choc rice, segala mcm nuts, laici, ape mende tah lagi aku taktau nama...erp~

semangat nk gi cafe

tggu ibu n ayah amik food

wajah2 riang ngadap food yg sdap2 Alhamdulillah...


Arissa mmg rambang mata tp 1 pon dia takbleh makan..aku bg jugak skit2 ujung sudu bg dia rasa..pastu aku bg dia main timun..dia mmg suka isap2..kalau bg tomato in slice, mmg hanco dia ngap..pastu dia tido...dh penat main ler tue........

Lpas mkn tu ade lucky draw..hubby 2 kali dpt..huhu tak sia2 mai genting nooo..aku masih sakit kepala..tggu diorg bergambo bagai..lepas tu around 9:30mlm kitorg pon bersurai...

lucky man during lucky draw

Nissan club members

Aku telan panadol xtivefast 2 bijik, nek keta rasa mabuk. Aku suruh mak pegang adeq yg tgh tido tu..sbb aku rasa nk muntah. Selang 10min, aku muntah!!! nasib baik sempat cari plastik. Dekat setengah plastik beg aku muntah. Terus ilang sakit kepala!!! legaaaaaaaaaaaa....dan juga abesla ilang semua makanan aku mkn tadi...mmm...

Sampai umah dh kol 11mlm...aku lapo..bgtau mak n hubby..lapaqqq...huhu nasib baik dpt laki hajjen. Terus hubby buat nasi goreng. Lepas makan, barula dpt titon dgn aman damai...esoknye mc weeeeeeee~ penatla nk keje..bdn letih...dptla rest seharian sambil teman hubby gi bank tuko duit rayer. Tukar 900rgt. Ade sepupu mintak tolg tukarkan, mak aku pon ade...cmpo2 900 rat semuanya..huhu sgt berhati2 mengendong 900rat mcm 9 juta...yelah sebahagiannya adalah amanah org kan... ;>

Hmmm..saat ini mbilang hari utk bercuti..perlu bekerja smpai Jumaat..terasa 2 hari lg seperti 2 bulan!! x sabo nk cuti straight 9 days...yuhuuu!!!! Slamat Ari Rayer !!! sekian dulu..........




No comments:

Post a Comment

:)