honey

honey

Thursday 26 July 2012

5th Ramadhan 2012

Semalam 25th July bersamaa 5 Ramadhan, hari dpt gaji kan...musti semua org happy kan... 


Semalam kitorg berbuka ngan McD je sbb time tu on da way nk gi tgk sale kat Putrajaya tu.Aku smpai umah kul 5:30 camtu..mandi n siap2..kul 6:30 baru bertolak...bawak bekal air n buah kurma siap2 kalau2 tade food kang..nasib baik jln pon x jem sgt..adela jem skit2 je..then singgah tapau McD..drivetru je..

aku order big mac, hubby big n tasty, adik double cheese burger, mak McChicken, hubby add on bubur large satu..bila dh masuk putrajaya ngam2 azan...singgah petronas presint 18 nk solat n makan mende2 tapau tadi tu..waa gigih betul nk g sale smpai snggup berkampung dlm kete..arissa cyg tido je...sblum tu dia dh ngap buah kurma..isap2 je smpai separuh dah..pastu bf n zzzzzzzzzzzz...senang ibu nk makan..

time azan tu aku kunyah french fries smpai abis sebekas, mcm makan nasik plak..lapoo..hehee..pastu bila nk mkn burger tgk tade lak dlm plastik McD tu..eh??tgk resit...mmm patutla xdepon dlm resit tu..haihh tade rezeki..nasib baik ade bubur...telan bubur separuh..hubby pon mkn burger dia separuh je sbb nk kasi kat aku..sian dia..

Air gas McD tu mmg aku x minum..kalau minum pon skit je..x elok kan utk ibu yg bf..so hubby g beli air epal dlm petronas tu..siap ader coklat cadbury with roasted almond lagi..suke2!

Lpas siap mkn semua..kitorg gerak ke prsint 2..sampai kat situ tgk tak byk kete pon lagi...mesti ramai masih tgh makan kat umah..dptla kitorg parking dekat sgt dgn khemah..arissa still tido, trus letak dlm stroller aje..masuk je dlm khemah besar tu, sejuknyeee...nasib baik bawak selimut arissa..terus arissa bangun sbb dengar bising2..lagu raya kuat sgt..haddoi..nasib baik ok je mood dia smlm :)

org masih x ramai kat dlm tu..yg ramainye pekerja..hahahaa..semua berdiri sedia berkhidmat nk layan pelanggan..waaaa rambang mata aku..mmg banyakkkk sgt choice..branded2 belaka..handbeg, baju, kasut, tudung, perabot tilam bagai semua ada, baju2 baby, brg2 baby, makanan pon ada, nestle, adabi, mcm2 la lagi aku pon x dpt nk ingat semua..antara bran yg ada Polo, Snails, Adidas, Bill Keith, Angelo Moda, Larrie..byk lagik!!!!

Aku rembat sandal Larrie RM50 je..sedap pakai..handbeg x beli pon sbb hbeg polo aku nk masih elok..dah setaun 7 bulan pakai..hadiah hantaran..aku jenis pakai smpai hancur..sandal aku mmg tade skrg so blehla beli..

Brg2 lain yg dibeli:

-dodol RM10
-kacang RM8
-stokin polo hubby RM15
-rempah ratus & rendang/kari dlm tin adabi RM30
-satu beg biskut julie's RM 20
-koko crunch 3 kotak 12rgt
-susu dutch lady coklat 2 kotak besar n satu kotak kecik susu stoberi rm 10
-hubby beli kompas RM13
-adik beli seluar pendek rm29

Arissa n mak je x beli ape2..hehhe..byk baju baby tapi satu pon aku tak bekenan...brg arissa biasanya aku beli kat kedai baby mcm manjaku...kat sale tu brg terus dari kilang, mmg branded tapi tak berkenan plak...

Then kitorg gerak balik sblum kul 10...smpai ampang kul 10:30 then singgah kedai mkn..aku mkn nasi gorg kmpg share ngan mak...hubby nasi gorg cina, adik nasi gorg biasa..Arissa tido plak lagik..so, anggap mcm sahur la tu..da siap2 cakap kat hubby maybe x larat bgn masak sahur..sakit kaki huwaa..hahahah..

Sahur pagi tadi, hubby mkn roti ngan kari dlm tin adabi tu..dia panaskan..aku ngan adik mkn koko crunch with susu coklat tu..mak mkn buah n biskut...bgn kul 5 terus x tido smpai skrang..ngantok gilos...balik japlagi nk masak lak...bersilat plak kat dapo..harus kuat!

Okla..en3 smpai sini dulu..20minit lagi nk alik dah! yeaaaaaaaaaaaa!!!! bye semua..slamat berbuka... :)

pic pagi tadi, peluk anak be4 g keje..routine! :)

ni info pasal sale tu







No comments:

Post a Comment

:)