honey

honey

Friday 9 November 2012

Jaga Body

Salam Jumaat kengkawan semua! Semuanya pasti good mood kan sbb esok weekEND!

Tajuk en3 pasal JAGA BADAN. 

nk mcm ni!


Hmm..knape ye..? Bab ni lah yg aku hari2 fening. Ntahla slalu x puas ati dgn berat badan. Berat aku masih blom mencapai berat time aku blom pegnen. Sket lagi sket lagi..kalau bley nk turun 10 kg lagi tp kalau nk ikut berat be4 pegnen aku kene turunkan lagi 5.5 kg. Cek BMI still ok, blom lepas 25. Huhu tp aku tak puas ati lg nih.

So dlm sbulan lepas aku jarang amik lunch berat2..kadang2 breakfast nasi lemak and lunch tu x makan pon. Petang baru mkn. Hmm sgt x sihat cmtu kan???

Bila badan x berapa nk slim aku cepat plak cemburu ntah pape ngan asben tu. Kalau dia tgk TV pon aku jelesss yg amat kalau ade ppuan slim2 or santek2 dlm TV show tu. Sebab ape ye?? Haa ni sbb aku dh kurang kompiden dgn diri sendiri. 

So nk tambahkan kompiden wajib kena slim n santek mcm sebelom kawen smpai bleh buat laki aku terbekenan nk buat bini. heheheheh poyos!

Aku suka kurus tapi kurus yg ada curve. Bukan kurus kering..sbb laki aku pnah cakap..jgn kurus sgt, tak terliur nnti. Hahahahahah! Ada betul di situ. 

Haih betol2 takde masa nk jog, nk panjat bukit bagai. Aku suka kurus cara sihat, banyak exercise. Dulu time di universiti, aku pnah gemuk. Ramai yg ngutuk ngata mcm2. Aku buat bodo tp usaha dlm diam. Lepas tu aku slalu jog pagi petang, panjat bukit, makan macam biasa tak diet pon.

Tapi perghhh terus kurus & bentuk sgt santek. Ramai yg tanya mcm mana buat..jawapannya tambahkan stamina anda!

Sebab kan, mcm spisis aku bukannye makan banyak mana pon tp nape susah sgt nk betol2 in ideal shape. Sebabnye stamina low, so metabolism down lambat nk proses pecahkan lemak2 bagai. pakai korset Premium Beautiful pon x jadi punye kalau stamina tak jaga. Kdg2 aku x pakai sbb malas hew2~

Walau weekend aku berhempas pulas kemas umah lap sana sini panjat sana sini bersih habuk tp tak sama ngan jogging. So kene cari masa jugak tinggal anak kat hubby/babysitter sejam dua and gi jog/gym.


Fullstop jgn byk alasan wahai Hawani Mak Budak yg Tembam! Go go go You Can!!!

pic 2010
pic 2012 gumukksss







No comments:

Post a Comment

:)