honey

honey

Monday 24 September 2012

adik demam campak???

ooh Tuhanku terbeban sungguh rasa dgn workload today, Setelah 4 hari off day. Thurs n Fri aku amik cuti sbb kesihatan anakanda yg agak terjejas belakangan ini. So aku decide nk jaga dia betul2 within that 4 days before send her to babysitter on monday which is TODAY.

Arissa asik mendemamkan diri dekat 2 mggu. tp demam yg x teruk. Sabtu 15th Sept pukul 5 pagi hubby kejut, Suruh rasa bdn adik. Ya Allah panasnya bdn adik, aku agak terjerit di situ. Terus amik termometer cek T adik and the result was 38.2.

Terus hubby suruh siap cepat2 bawak adik g spital. Smpai spital doc ckp demam biasa saja, no need to admit. Hilang skit debar aku. Aku rasa happy skit. Sbb condition adik biasa2 saja, not as critical as i thought. Aku SGT PHOBIA sbb adik penah demam di usia 1 hari dia melihat dunia. terus kene admit seminggu and aku tertekan mcm nk meroyan pon ada dlm ward sbb aku nk balik, aku rindu hubby aku rindu mak n badan aku sgt2 lemah lepas deliver. (Cess nk manja jer tu)

So dpt ubat terus la balik umah, hubby siap tapau nasik lemak ayam goweng tepi jln.

kat spital
Adik tetap aktif mcm x demam. So lepas demam2 batuk2 selsema2..pagi rabu 19th Sept muka adik naik ruam2 yg sgt byk, aku syak demam cmpak. terus aku post muka adik berbintik2 ke FB dpt gak nasihat kawan2. rupanya ruam akibat demam. Thanks to kawan2 atas info berguna kallian.
Tapi aku tetap decide nk bawak adik ke klinik. Lepas check up, mmg sah la ruam panas saje. Alhamdulillah BUKAN DEMAM CAMPAK. Merasa la jugak adik minum air kelapa, ayah beli time nk gi klinik. takut2 dmm cmpak..heheheheh....tp my rissa mcm x suka sbb masam skit-no sugar added.

men henpon ibu
Hari ni masih ade parut2 ruam, tp dh smakin pulih. Adik pon happy je kat babybitter pagi td. Lasak bermain ngan kawan2. Alhamdulillah Ya Allah...semoga anakku dilindungi dari sebarang penyakit2 merbahaya..aminnn.....
tgk katun


Ok lar nk sambung wat keje blambak ni bila nk abes. Today working hours 10-7, hmm kul 7 br balik. :(

 



No comments:

Post a Comment

:)