honey

honey

Tuesday 19 June 2012

Besday in advance

Sabtu yg lepas, 16th June 2012, ade skit majlis makan2 yg di'planned'kat umah kazen hubby at putrajaya. Majlis tu telah dirancang rapi oleh aku n sepupu2 hubby heheheeeee...kitorg nk celebrate family members yg birthdaynye fall in June..so kumpul2 adalah 4-5 org tp yg dpt hadir time majlis potong kek cuma 3 aje...hubby aku salah sorg la..tapi in advance lah sbb besday yg sebenar fall on 20th june iaitu ESOK! So ape2pon..biarlah in advance pon kan janji aku ingat jugak nk celebrate besday kekasih kalbu wahhhh~

 babah arissa


Alkisahnya tghari Sabtu tu kitorg gi makan kenduri kat Sepang, umah kawan seopis my seben..lauk pauk mmg sedap n aku suka sbb lain dari yg lain...kenduri kat restoran n ade khemah kat luar..so tade prob parking..byk variety lauk..ada perut + daging rebus cicah air asam. Air asam dia mmg terangkat de bomb! Sedap! Ade daging itam, pon sedap. Yg uniknye jarang ku jumpa kat kenduri lain ialah TAPAI. Aku mmg tak layan sgt, tp teringin jugak nk basahkan tekak ngan tapai skali skala. Mmg sedap..manis..lembut.. nyummy..nmpak menarik sbb dibalut kemas dlm daun yg siap bertangkai..satu tangkai ada 3 balutan tapai..nmpak kampung betol n mmg menarik..susah nk nmpak dibalut camtu..slalunya org letak dlm bekas plastik je kan..rupanya tu daun dari pokok getah..baru kutau..huhu..tapai tu telah membuatkan aku yg x brapa gemar tapai pon akan pasti mengidam punya. ni aku google..lebih kurang mcm ni lah ghupenye nokss..

3 serangkai

manis, lemak n lembut
Dah dah dah, stop gebang pasal tapai..jom kita fokus tajuk en3 ni.

Lepas abis makan kat kenduri tu, kitorg gerak ke putrajaya..odw tu hubby ajak mkn cendol madu area salak tinggi...dekatlah ngan MIAT..sedap jugak cendol tu..1st time mkn cendol letak madu lebah ori dari ladang :)

Dekat2 kul 4 smpai lah umah kazen hubby..kitorg dh plan menu nasi ayam utk majlis tu, simple tapi sedap kan..pastu kek sebijik dah cukup..takyah bazir mcm2 menu bagai..nnti x abis...

Kazen yg siapkan semuanya..hahhahah aku nk tolg dia tak kasi suruh rehat2 je..kesian lak aku tgk dia terkontang-kanting kat dapo..so aku main ngan anak2 kazen je lah, Fateh n Umairah plus anakku somels Arissa tu..Arissa tu dapat walker Umairah kemain satu umah dia bejalan gelak kuat tgk abg sepupu Fateh dia lompat2...suke die...amboi anak ibu tu syok plak tgk dia berkawan..umo 6 bulan dh pandai nk kawan2 ni bagai kan..

Dah hampir senja baru kazen yg 1 lagi dtg bawak kek..dtg ngan boipren dia yg akan celebrate sesama..belated 15th June..heheh..ok aje janji June kan2..laki aku dh nmpak kek tp dia xtau utk sapa..mesti dlm hati dia dh berbunga n dpt agak kan..huhu watevaaa..

Lepas Magrib kitorg start majlis..aisey sorg lagi terkandas di jalanan..takpelah..yg ada cuma 3 org..sape mereka2 itew? Taraaaaa!!!!

epi beddayyyyy hubby, Raffi n maklong

alahai pic gelap bawah lampu

nasi ayeeem

mari melayan diri
Hubby tersipu2 malu tak sangka kot..yerla..1st time bini dia nanyi lagu besday depan2 org..taun2 sebelum ni celebrate berdua je..tade nanyi2 pon tak koser..hakhakhak..kali ni okla sbb ramai2..

Lepas mkn tu kitorg lepak2 dlm umah aje..kekenyangan...si Arissa mula ngantuk n tak selesa..mesti cari tilam dia kat umah nun..kul 10 kitog causinchi..balik tido..esoknye kenduri plak kat depan KLCC...kat Banquet Hall, Lembaga Getah Malaysia..pengantin laki tu kawan sekampung hubby..keje kat KL..wah kelas depan KLCC gitu..ni pic pengantin dari jauh..

Arissa leka usha org yg dtg..

Time makan tu, dptla ibu n ayah serta acu n maktok Arissa ni makan dgn bebasnye..Arissa dah jadi rebutan kawan2 hubby yg ppuan..satu dewan tu diorg bawak Arissa pusing2..dah lepas makan,aku suruh hubby amik Arissa..mane la ank aku..isau gak..hubby segan kot ramai gegurl pegang Arissa..last2 aku g amik..amboi suka dia noo ramai ahkak ahkak dukung kamu yerrrr...kalau ngan ibu terperuk jelah kamu dlm buggy..yg byk dukung ialah encit ayah..tgk badan la hahahaha..ibu tak larat..anak ibu dh dekat 10kg kot..

Dah depan KLCC kan, apelagi aku pon ajak hubby g KLCC. Parking kat dlm Lembaga Getah tu je. 3 rgt jek. Kat dlm KLCC tu aku ngan mak mmg rambang mata kelabu asap mata semua ada tgk kasut2 henbeg lawo2 blended lended gitew...hahahah..aku ni masih pakai henbeg Polo hadiah hantaran kawen hokay..setia pada yg satu tau :p lagipon x suka membazir pentingkan diri pakai branded tetiap bulan..after berkeluarga ni, aku lebih pentingkan duit tu utk spent bersama family..brg2 sendiri tu 6-7 bulan skali okla kalau nk beli tu pon x beli2...

bagusnye cik hubby sgtlah rajen jaga anak.mcm slalu kerajenannya itew...dia duduk ngan baby n acu, aku n mak pusing sana sini naik turun eskalator cam org baru 1st time dtg KLCC..wuahuaaa...KLCC bukanlah tempat utk aku shopping..WINDOW & DOOR shopping blehhhhlahh...

Odw balik ke umah, singgah Old Town kat Ampang waterfront..basahkan tekak..yerlah cam org gilos je dlm klcc tadi..penat..thirsty..exhausted semer ade...aku order mee kari n mocha ice blended, mak mkn peanut toasted bread, acu hentam nasi gorg n choc ice..hubby coffee ice aje..share mee kari ngan aku..sbnarnya aku nk suruh mak  n hubby try mee kari old town mmg sedap..aku suka..pnah try time mkn kat old town bangsar ngan boss..so share 3 org la mee kari tu ngan mak n hubby hehe..tu pon berlebih..hubby slurppp abiskan..aku paksa sbb aku mmg x larat mkn byk2..pastu singgah beli ikan sayo bla3 kat Segi shop n smpai umah dlm kul 6:30ptg..sekianlah weekend yg happening bagi aku..aku suka aku suka..heheh..bubyee..sekian..assalamualaikum sehingga ketemu lagiiiii......#


No comments:

Post a Comment

:)