honey

honey

Wednesday 11 May 2011

straight cut??????

Noning noning cemue!!
Aku dah risau ni, baby baru 2 bulan dlm perut tapi perut dah mcm 4 bulan kot. Mmg camni ke perut org ngandung 2 bulan eh? aku xtau la sbb xda experience. Badan aku ni jenis medium, x kurus x gemuk..tgh2, so bila dah banyak mkn mmg mudah naik. Lately sejak pegnen aku mmg makan setiap awal pagi sbb aku nk amik folic acid. Sebelum pegnen mmg aku takkan bekpes kalau x lapar. Sbb aku x suka mkn pagi. Lepas kena amik folic acid, aku mknla, pastu nk makanan berat je. nasi ke, roti berkeping2 ke..tapi kalau pagi aku mkn berat, aku tak lunch kadang2 sbb dh full. Tapi pagi mesti perut aku nk yg berat2. Pastu boyot la. Hubby cakap dah straight cut dari blakang..hahahah!pastu kalau dia rasa perut surut skit, dia isau plak, ala naper tak boyot?..mcm2la abg ni kan..hari2 nk dgr jantung anak dia...syg betoi kat baby dia tu..pantang aku meniarap or ngiring or perut tertindih skit ke, dia alihkan bagi terlentang, kdg2 aku lupa yg aku pegnen heheheh! pakai sluar jean mmg dia marah, walaupon aku rasa muat lagi, cuma ketat skit je. dia takot anak dia x selesa kat dlm tu.. :p
ekceli, aku mkn pon utk baby ni. takkan tak alas perut terus amik folic acid kang takot effect kat baby. Hmmm..skrg ni aku amik inisiatif lain, ok la fine pagi aku mkn berat, lunch aku ganti ngan buah or bread, mlm buah or vege n susu. Mesti kena seimbang tapi takleh terlalu banyak amik nasi. Kang gula dlm badan naik n diabetes mudah menyerang, lantas susah nk bersalin pulak..mintak dijauhkanlah semua tu..apapun aku cuba yg terbaik, aku tak kisah gemuk masa pegnen, cuma aku takot pemakanan aku akan mudaratkan si kecik yg x bersalah dlm ni...hadiah Allah ni bukan mudah nk dapat..ramai yg takde anak..so kita yg berpeluang ni jagalah amanah Dia sebaik n semampu boleh kan..okilah..happy working!!! bye...

 this's not me, google's pic je ni.. :p
lebihkan sayur dan buah yg banyak vitamin spt dlm pic ni yek! :)))

No comments:

Post a Comment

:)